מאמר מפורט על הדפסת סובלימציה

הדפסת סובלימציה היא אחת ההדפסות היותר פופולריות ונפוצות אך עם זאת לא מתאימה לכל מוצר, במאמר זה ננסה להסביר מה זה הדפסת סובלימציה, איך עובדת ההדפסה ולאיזה מוצרים ההדפסה הזאת תתאים.

מה זה בעצם הדפסת סובלימציה

הדפסת סובלימציה היא טכניקה שבה דיו מודפס על גבי נייר או בשטח אחר ומתפשט באמצעות חימום ולחץ. התהליך משתמש בדיו סובלימציה שהוא דיו מיוחד המשתנה ממצב צבע נוזלי לגז בעזרת חימום. בעת החימום, הדיו נספג לתוך החומר הבסיסי (כמו נייר או בד) ויוצר תמונה עמידה ועמוקה. הדפסת סובלימציה נמצאת בשימוש במגוון רחב של מוצרים כמו הדפסה על חולצות בקבוקים מטריות ועוד.

מאמר מפורט על הדפסת סובלימציה תמונת מאמר
איך עובד תהליך של הדפסת סובלימציה
תהליך הדפסת סובלימציה הוא תהליך דיגיטלי להעברת דוגמא כמו לוגו ציור או תמונה לחומר כמו בד, קרמיקה, מתכת ועוד התהליך של הדפסת הסובלימציה עוברת דרך מספר שלבים:
עיצוב: התהליך מתחיל עם יצירת הדוגמא של הלוגו או הסלוגן שבחרתם באמצעות תוכנות גרפיקה דיגיטליות. התוכנה מאפשרת יצירת דוגמאות מגוונות והתאמה לגבי החומר שבו הדפסת הסובלימציה תתבצע.
הדפסה על נייר סובלימציה: הדוגמה או הציור מודפסים על נייר סובלימציה באמצעות מדפסת דיגיטלית עם דיו סובלימציה. הדיו מורכב מחומרים כימיים שמתפשטים ומתקבלים באמצעות טמפרטורה גבוהה.
חיתוך והעברה: הדוגמא או התמונה נחתכים ומועברים לחומר היעד. זה יכול להיות באמצעות חיתוך ידני או באמצעות מכונת חיתוך דיגיטלית.
חימום: החומר היעד מחמם בטמפרטורה גבוהה, ובעזרת החום, הדיו סובלימציה מתפשט ומועבר מהנייר לחומר היעד. התהליך כולל גם זיהום חום על ידי רולרים חמים או מכונת חימום ספציפית.
קירור: לאחר ההעברה החומר מתקרר והדיו סובלימציה מתייצב על גביו.
תהליך הדפסת סובלימציה מאפשרת העברת דוגמאות מדויקות ומקצועיות לחומרים שונים, והתוצאה הסופית הדפסה איכותית ועמידה לזמן רב ובנוסף עמידה בפני קרני UV.

על איזה מוצרים ניתן להדפיס ועל מה לא כדאי
הטכניקה של הדפסת סובלימציה מתאימה להדפסה על מגוון רחב של מוצרים בעיקרון  ניתן להדפיס בהדפסת סובלימציה על חומרים המכילים סיבים טבעיים או סינתטיים כגון בדים, בד עשוי פוליאסטר, פולימרים, קרמיקה, מתכות מצופות ועוד אבל בכל זאת ישנם מספר חומרים שבהם הדפסת סובלימציה לא מתאימה לדוגמא:בד העשוי כותנה טהורה: כמו חולצות כותנה 100% או בגדים טקסטיליים אחרים שעשויים מכותנה בלבד הואיל והסובלימציה עוברת דרך תהליך חימום מאוד גבוה היא לא מתאימה לכותנה טהורה שיכולה להתפשט או להתערבב במהלך התהליך, דוגמא נוספת זה תיק איפור ממותג בדרך כלל תיקים אלו עשויים מבד UV שלא מתאים להדפסת סובלימציה. 
מוצרים עם גימורים מיוחדים כמו עם גימור נגד נוזלים או עמידים במים עשויים להשפיע על יכולת הסובלימציה להדפסה בצורה תקינה.
מוצרים עם משטחים מוזהבים או מצופים כמו זהב אמיתי או כסף עשויים להתפשט במהלך התהליך של הדפסת הסובלימציה
מוצרים שיש עליהם משטחים מודפסים או דפוסים מובנים טכניקת הסובלימציה לא תוכל להעביר את הדפוס בצורה מדויקת וצבעונית.מוצרים שעשויים מחומרים הרגישים לחום או חומרים שמתפשטים או משתנים בתנאי חום גבוהים יכולים להישחק או להתפשט במהלך התהליך של הסובלימציה לכן מומלץ וכדאי תמיד לבדוק את ההוראות וההמלצות של היצרן לפני שמתחילים בתהליך ההדפסה.
על מה כן אפשר וניתן להדפיס? ישנם מלא מוצרים שניתן להדפיס עליהם כמו מוצרי טקסטיל, אפודים זוהרים עם לוגו, בנדנות, כובעים, תיקי שרוך, מגבות, חולצות עשויות פוליאסטר דרייפיט, בקבוקים עשויים מאלומיניום או מנירוסטה ועוד.
חשוב לזכור דבר נורא חשוב שבהדפסת סובלימציה ניתן להדפיס רק על מוצרים המגיעים בצבע לבן או בצבע בהיר ממש הואיל ואם המוצר יהיה כהה לא יוכלו לראות את צבע ההדפסה על גבי המוצר.

תהליך הדפסת סובלימציה מאפשרת העברת דוגמא מדויקת ומקצועית לחומרים שונים תמונת מאמר

היתרונות בהדפסת סובלימציה
כפי שכבר הזכרנו לא כל מוצר מתאים להדפסת סובלימציה אבל חשוב לציין את היתרונות והמעלות של הדפסת סובלימציה על מוצרים שכן מתאימים,
א – בהדפסה זו ההדפס מרגיש ממש כחלק מהבד,
ב – ההדפס עצמו נשאר לאורך זמן רב ולא מתבלה ויורד גם לאחר כביסות רבות וכמובן עמיד במים,
ג – ניתן להדפיס כל לוגו או סלוגן בכמה צבעים שתבחרו כמובן בעדיפות על מוצר בצבע לבן,
חשוב לזכור! מוצרים שלא מתאימים להדפסת סובלימציה יכולים להתאים לסוג אחר של הדפסה ולכן, אם אתם מתלבטים על מוצר מסוים ולא יודעים לאיזה סוג של הדפסה הוא מתאים, או אם יש לכם כל שאלה או התלבטות אנחנו נשמח לעזור ולסייע ולתת לכם כמה שיותר טיפים ועזרה.

מעבר מהיר לקטלוג המוצרים המלא
שלח הודעה
1
היי, זו נוי מחברת עדן מוצרי פרסום
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמינה לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)